fbpx

Η εξέλιξη των ανυψωτικών μηχανημάτων-κλαρκ μέσα στην ιστορία

Ενδιαφέρεστε για άμεση προσφορά?

Η εξέλιξη των ανυψωτικών μηχανημάτων μέσα στην ιστορία!

Περονοφόρα ανυψωτικά, περονοφορα κλαρκ, ή απλά “κλαρκ”. Η αρχή…

 

Από τα μέσα του δεκάτου ενάτου αιώνα μέχρι και τις αρχές του εικοστού αιώνα υπήρξαν κάποιες σημαντικές εξελίξεις οι οποίες μας οδήγησαν στη σημερινή μορφή των ανυψωτικών μηχανημάτων. Τα χρόνια εκείνα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν χειροκίνητους ανελκυστήρες που χρησιμοποιούνταν για την ανύψωση φορτίων. Το 1906 οι Σιδηρόδρομοι της Πενσυλβάνια εισήγαγαν ηλεκτροκίνητα οχήματα που τα χρησιμοποιούσαν στις πλατφόρμες του σταθμού Altoona για τη μετακίνηση των αποσκευών.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου είχαμε την ανάπτυξη διαφόρων τύπων εξοπλισμού ειδικά σχεδιασμένου για τον χειρισμό υλικών από την εταιρία «Ransomes, Sims & Jefferies» που είχε την έδρα της στη πόλη Ίπσουιτς στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό έγινε εν μέρει λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού που προκάλεσε ο πόλεμος.

 

Ονομάζονται περονοφόρα μηχανήματα ή απλά “κλαρκ”… αλλά γιατί?

 

Το 1917 η εταιρεία «Clark» στις Ηνωμένες Πολιτείες, άρχισε να αναπτύσσει και να χρησιμοποιεί στα εργοστάσιά της μηχανοκίνητα τρακτέρ και μηχανοκίνητους ανελκυστήρες. Και ναι, αυτός είναι και ο λόγος που τα περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα είναι ευρέως γνωστά ως “κλαρκ“, καθώς το αγοραστικό κοινό συνδύασε τη μάρκα της εταιρίας με τα περονοφόρα…

Η αγορά των ανυψωτικών μηχανημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες έγινε ακόμα μεγαλύτερη στη συνέχεια, πρώτα με την εταιρία Towmotor το 1919 και αργότερα με την εταιρία Yale & Towne Manufacturing το 1920. Η ανάπτυξη όπως και η διεύρυνση της χρήσης του περονοφόρου συνεχίστηκε μέσα από τις δεκαετίες του 1920 και του 1930.

Η εισαγωγή της υδραυλικής ενέργειας και η ανάπτυξη των πρώτων ηλεκτρικών περονοφόρων, σε συνδυασμό με τη χρήση των τυποποιημένων παλετών στα τέλη του 1930, συνέβαλε στην αύξηση της δημοτικότητας των περονοφόρων οχημάτων.

Η έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είχε ως συνέπεια την εξάπλωση της χρήσης των περονοφόρων οχημάτων, αυτή τη φορά όμως προκειμένου να ενισχυθεί η πολεμική προσπάθεια των Ηνωμένων Πολιτειών.

 

Τα περονοφόρα κλαρκ και τα 50’s…

 

Το τέλος του πόλεμου έφερε μαζί του και συγκεκριμένες αλλαγές, καθώς τέθηκαν σε εφαρμογή πιο αποτελεσματικοί τρόποι για την αποθήκευση των προϊόντων στις αποθήκες.Οι νέες συνθήκες στις αποθήκες απαιτούσαν ένα πιο ευέλικτο περονοφόρο όχημα που θα μπορούσε να φθάσει μεγαλύτερα ύψη και για να καλυφθεί αυτή η ανάγκη δημιουργήθηκαν νέα μοντέλα περονοφόρων. Για παράδειγμα, το 1954 η βρετανική εταιρεία με την επωνυμία Lansing Bagnall, τώρα μέρος της KION Group, ανέπτυξε το πρώτο ηλεκτρικό παλετοφόρο για στενούς διαδρόμους. Η εξέλιξη αυτή άλλαξε το σχεδιασμό των αποθηκών και οδήγησε σε αποθήκες με στενότερους διαδρόμους και υψηλότερη στοίβαξη φορτίου, άρα και σε αύξηση της ικανότητας αποθήκευσης.

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1950 και του 1960, και λόγω των νέων δυνατοτήτων ανύψωσης των περονοφόρων, ένα νέο θέμα ήρθε στην επιφάνεια, αυτό της ασφάλειας των χειριστών. Ως αποτέλεσμα είχαμε την εξέλιξη των περονοφόρων και την προσθήκη νέων χαρακτηριστικών ασφαλείας όπως το κιγκλίδωμα στο πίσω μέρος του σημείου φόρτωσης και τη δημιουργία της προστατευτικής κουκούλας πάνω από τη θέση του χειριστή.

 

 

Η σύγχρονη εποχή των ανυψωτικών μηχανηματων

Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 τα περονοφόρα βελτιώθηκαν ακόμη περισσότερο καθώς είχαμε την παραγωγή νέων μοντέλων με εργονομικό σχεδιασμό, κάτι που συνέβαλε στη μεγαλύτερη άνεση του χειριστή, τη μείωση των τραυματισμών και την αύξηση της παραγωγικότητας.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 τέθηκε το ζήτημα των εκπομπών καυσαερίων από τα περονοφόρα. Για να αντιμετωπιστεί το θέμα δημιουργήθηκαν συγκεκριμένα πρότυπα εκπομπών καυσαερίων. Τα πρότυπα αυτά είχαν παγκόσμια εφαρμογή, και υιοθετήθηκαν από το μεγαλύτερο μέρος των εταιριών που κατασκευάζουν περονοφόρα.

Άλλες πρόσφατες βελτιώσεις είναι η κατασκευή περονοφόρων εναλλασσόμενου ρεύματος (AC power forklifts) και η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας κυψελών καύσιμου (fuel cell technology).

Το 2011, το μέγεθος της βιομηχανίας περονοφόρων μηχανημάτων ήταν σχεδόν 27 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πηγή: wikipedia

Έχετε απορίες?

(+30) 210 800 1507 – 8